12 april 2010

Tips på reningsritual!!

Jag behöver verkligen tips omgående!!! Utsattes idag för en kraftig dos av fjortis.....

Stod på jobbet idag, intet ont anande....eller ja, inte just exakt då iallafall. Men helt plötsligt svärmar det in en hord av fjortisar in, kacklande, fnissande....ja,ni vet. Frågade en massa korkade frågor men jag höll god min och svarade så gott det gick.

Helt plötsligt stod ett par av dom och viskade....ungefär det värsta jag vet. Funderade då på att höja ena ögonbrynet, sniffa lite ljudligt och säga: "Oj,vad det helt plötsligt började lukta kiss här....märkligt, nån annan som känner det??" Men tänkte att det nog var över deras förmåga att förstå eller att någon faktiskt skulle förstå och bli sur....kanske inte bästa sättet att behålla sina kunder.
Så jag nöjde mig helt enkelt med att anlägga en filosofisk min, med fjärrskådande blick och ett förstrött leende och helt enkelt vänta ut dom.

Frågan är ju vad jag skulle ha gjort sen när dom gått för undvika smitta. Ett korstecken, spotta tre gånger över vänster axel eller helt enkelt dränka in hela mig i klorin??!!

Det enda som fanns till hands var tyvärr handsprit. Tog en rejäl klick och gnussade in både händer, armar och hals. Det jag nu är rädd för är att det inte var tillräckligt....stannar upp i panik då och då och söker efter tecken på smitta. Men än verkar det lugnt....

Är livrädd för impulser som t ex bleka sönder mitt hår platinablont, börja smeta vaselin på läpparna....eller det allra värsta, att mitt huvud helt plötsligt ska vara tömt på vettiga tankar.

Dumt att oroa sig innan något av det inträffat i och för sig....och kanske handspriten räckte, dom stod ju ändå några meter bort.

Tar en dusch, går och lägger mig och hoppas på det bästa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar